En kundtidning stärker ditt varumärke

Platsar en kundtidning i marknadsmixen 2018? Mer än någonsin skulle vi vilja påstå! Förutom att du får en starkt varumärkesbyggande produkt har du dessutom mängder av innehåll som du kan jobba med i dina digitala kanaler under en längre tid.
  • Bygger relationer
  • Stärker varumärket
  • Du får tid att förklara
  • Sälj med tips och råd
  • Content till digitala kanaler på köpet

Tidningsformatet är ju en utmärkt kanal i en tid där många av oss väljer bort kommersiella budskap. Redaktionell kommunikation fungerar. Det säger vår erfarenhet och den stöds av forskningen. En kundtidning når fler, lever längre och läses mer än vanlig reklam. När reklam kan uppfattas som påtvingad och falsk upplevs en välgjord tidning tvärtom som ett mervärde med inspirerande och trovärdigt innehåll. Den ger en fördjupad relation till kunden vilket skapar lojalitet, stolthet, identifikation och en känsla av delaktighet

Låter det intressant? Kontakta oss!

Fånga intresset – och behåll det

Adblockers, kanalbyte och facebook-blockeringar. Vi lever i en tid när reklamtröttheten är hög. I digitala kanaler har du som konsument möjlighet att välja bort reklamen i väldigt stor omfattning. Med en kundtidning till en riktad målgrupp har du stora möjligheter att fånga intresset – och behålla det. Självklart förutsätter det välskrivna texter som på ett bra sätt blandar inspirerande reportage med hög identifikationsfaktor, kortare notiser och tips och råd.

Content för andra kanaler

Genom att skapa en välpaketerad, snyggt designad och välskriven tidning om din verksamhet, tjänsteutbud och resultat skapas innehåll som med fördel kan användas i andra kanaler. För även om reklamtröttheten är hög, är den inte total. Och att hitta en bra mix mellan digitala och traditionella kanaler är en självklarhet i dagens marknadskommunikation.

Eksjöhus Bostad

Tidning om Eksjöhus nya bostadsfabrik och koncept för utveckling av bostadsområden. Produktionsår: 2017
Antal sidor: 28

Riktiga uterum

Tidning om Santex uterum med fokus på kvalitet, inspiration och rådgivning.

Produktionsår: 2016, 2017
Antal sidor: 36

Sam-hjälp

Tidning om Sam-hjälps verksamhet med fokus på hur hjälpen används.

Produktionsår: 2014-2017
Antal sidor: 36

Växande företag

Tidning för Almi Jönköping med fokus på resultatet av Almis tjänster och insatser.
Produktionsår: 2013-2016
Antal sidor: 20-28

Vill du veta mer om tidningsproduktion?

Du kanske har helt andra behov för din framtida kundtidning.
Kontakta oss så hjälper vi dig analysera målgrupp, flöden och varumärke.